Kalau suka silalah LIKE~

Wednesday, July 27, 2011

Sekolah sihir moden?

Assalamualaikum.

Dah lama juga aku tak update post kat sini yek. Straight to the point post kali ni just nak share sumthin' yg aku dapat dari salah seorg abg aku pasal sekolah sihir. Untuk pengetahuan korang sume, sekolah sihir ni berasal dari zaman firaun lagi di mana firaun mewajibkan rakyat dia sekolah sihir selama 5 tahun. Kalau tak pergi akan dipancung (kalau salah perbetulkan saya yek).

Di Malaysia pula kerajaan mewajibkan rakyat bersekolah sihir selama 11 taun. Adakah persamaan disitu? Mari kita berfikir sejenak.

Apakah sebab remaja2 zaman sekarang ni sangat berat untuk mengamalkan apa yang terkandung dalam al-quran dan hadis sebaliknya sangat mudah untuk menerima pendapat2 yg ntah hape2 dari ahli sihir2 barat? Adakah terdapat sihir di situ? Sebenarnya kita pun tidak tahu menahu sedikit pun yang telah diajar oleh sekolah sihir yg terdapat pada zaman firaun tu dari segi bentuk, mata pelajarannya etc. So it's not impossible rite?

Sebagai contoh di sini saya copy paste satu entri yang saya jumpa dalam blog blues budak utara:


Belum jelas mengenai pendapat bahawa sesebuah binaan untuk tujuan beragama itu perlukan kiraan tertentu dalam memenuhi keperluan mengikut amalan sesebuah agama? Kita kembali kepada Islam yang kita cintai, Allah memerintahkan Nabi Ibrahim untuk membina Kaabah bersama anaknya Nabi Ismail di sebuah kawasan di padang pasir Makkah. Lokasi untuk membina Kaabah itu pula sudah ditentukan oleh Allah, manakala bentuk dan saiz Kaabah juga mungkin sudah ditentukan oleh Allah. Maka, kiraan arkitektural yang diperlukan untuk membina Kaabah sudah ditentukan oleh Allah di atas lokasi yang juga sudah ditentukan. Bukankah tempat suci umat Islam itu ialah lokasi yang sudah ditetapkan oleh Allah? Begitulah juga dengan kawasan al-Aqsa yang mana keluasannya meliputi masjid as-Sakhra dan masjid al-Aqsa juga adalah lokasi yang ditentukan oleh Allah. Masjid al-Aqsa didirikan di atas sebuah kawasan yang dinamakan al-Aqsa, yang juga meliputi masjid as-Sakhra iaitu bangunan berkubah emas yang juga disebut sebagai Dome of the Rock. (hanya sekadar pendapat). Lokasi itu sudah ditentukan Allah kerana Allah lebih mengetahui segala rahsia yang dirancang-Nya di tempat-tempat suci itu.


Dalam kes rumah ritual satanis, maka tidak mustahilkah kiraan arkitektural sesebuah binaan itu ditentukan oleh syaitan? Kiraan itu kemudiannya menjadi asas kepada ilmu senibina arkitektural hari ini. Mungkin sebahagiannya (berdasarkan beberapa kes) juga telah diserap masuk ke dalam ilmu senibina yang kita panggil sebagai kejuruteraan awam. Manakala pengetahuan senibina yang mengamalkan kiraan-kiraan mistikal pula dimiliki sepenuhnya oleh Yahudi dan Freemason di kalangan manusia. Maka terbinalah binaan-binaan moden yang pelik tetapi kelihatan menarik di mata manusia seperti Burj Dubai dan sebagainya yang dibina dengan kepakaran jurutera dari Amerika dan Eropah. Ia mungkin dibina bagi melengkapkan sesuatu keperluan ritual di lokasi lain (tidak semestinya di kawasan berhampiran, boleh jadi juga di sempadan melintasi laut).
Kalau nak tau lebih lanjut lagi boleh la baca kat blog tu. Actually aku pun bukan pandai sangat dalam teori konspirasi2 ni, so lebih baik aku stop dulu sebelum melalut tak tentu pasal nanti. Post ni pun aku just nak share apa yg terbenak dalam fikiran ku selama ni. Kalau ada mana2 part yg tak puas ati n nak dibetulkan tu boleh la beri komen2 yg sihat mahupun tidak sihat kat bawah ni.

Semoga bertemu lagi on the next post. Selamat menyambut Ramadan al-Mubarak kepada semua muslimin muslimat seluruh dunia. Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...